Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací podkategorii Obchodních podmínek.

Odmítnout vše můžete zde.

KONTAKTY

KOTLIKYKOTLIKY.CZ
tel: Eshop: +421 905 580 562
napište nám
Sklad / Osobní odběr / Stav objednávek /
Reklamace Tel: +421 902 212 007, +421 948 212 600

VŠE O NÁKUPU » Odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy

 

MOŽNOSTI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Možnosti odstoupení od smlouvy dle §8 zákona číslo 102/2014 CFU o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji ve znění pozdějších předpisů a o změně některých předpisů.

 

1) Spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dnů

ode dne převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby, pokud prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti podle § 10.

2) Pokud prodávající splnil informační povinnosti podle § 10 dodatečně, spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy do sedmi pracovních dnů ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnosti, nejpozději však do tří měsíců od převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby.

3) Pokud prodávající splnil informační povinnosti podle § 10 dodatečně, spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy do sedmi pracovních dnů ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnosti, nejpozději však do tří měsíců od převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby.

4) Odstoupením spotřebitele od smlouvy se smlouva od počátku ruší. Prodávající je povinen

a) převzít zboží zpět nebo nepokračovat v poskytování služby, b) vrátit spotřebiteli nejpozději ve lhůtě 15 dnů ode dne odstoupení od smlouvy cenu

zaplacenou za zboží nebo za službu nebo zálohu, který spotřebitel uhradil za zboží nebo za službu včetně nákladů, které spotřebitel vynaložil v souvislosti s objednáním zboží nebo služby. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.

5) Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jinak, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:

a) poskytnutí služby, pokud se služba začala plnit se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 1 až 3, b) prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit, c ) prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele nebo zboží, který vzhledem k jeho vlastnosti nelze vrátit, nebo zboží, které rychle podléhá zkáze, d) prodej zvukových nebo obrazových záznamů nebo počítačových programů, které spotřebitel rozbalil, e) prodej novin, časopisů a periodického tisku, f) loterie a jiné podobné hry.

6) Pokud prodávající poskytl spotřebiteli půjčku na koupi zboží nebo na poskytnutí služby nebo pokud takovou půjčku poskytla spotřebiteli třetí osoba na základě smlouvy s prodávajícím, odstoupením od smlouvy o prodeji se od počátku ruší i smlouva o půjčce. Právo na vydání bezdůvodného obohacení není tím dotčeno.

 

Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy

si můžete stáhnout ZDE!

 

POUČENÍ O UPLATNĚNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD SMLOUVY ZDE!

 

Zákonný nárok na vrácení zboží bez udání důvodu vzniká pouze tehdy, kdy spotřebitel zakoupil zboží prostřednictvím:

smlouvy uzavřené na dálku (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnuté a uzavřené výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webového sídla, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního listu nebo nabídkového katalogu), a

smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřená za současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele na místě, které není obchodními prostorami prodávajícího; smlouvy na jejímž uzavření dal návrh prodávajícímu spotřebitel na místě, které není obchodními prostorami prodávajícího; smlouvy uzavřené v provozních prostorách prodávajícího nebo prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bezprostředně po individuálním a osobním oslovení spotřebitele prodávajícím na místě, které není provozním prostorem prodávajícího nebo smlouvy uzavřené během prodejní akce nebo v souvislosti s ní).

Spotřebitel je v takovém případě povinen uplatnit si právo na odstoupení od smlouvy písemně, v listinné podobě (nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu, byla-li smlouva uzavřena ústně). Učinit tak může ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží.

 

Po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy je prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Na druhou stranu, spotřebitel musí nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu.

Upozornění:

Žádný právní předpis nepřiznává spotřebiteli nárok na bezdůvodné vrácení zboží, zakoupeného v tzv. kamenném obchodě (provozovně). Pokud prodávající takovou možnost (případně možnost výměny zboží za jiné zboží) spotřebiteli nabízí, činí tak nad rámec svých povinností. Nárok na bezdůvodné vrácení nebo výměnu zboží není právně vymahatelný.